Card de acces

Inregistrare

 

Cum pot obține cardul de acces la bibliotecă?

Accesul la bibliotecă se realizează în baza cardului de acces, gratuit, unic şi netransmisibil, ce oferă posibilitatea frecventării oricărei filiale. 

Cardul de acces la bibliotecă poate fi solicitat în orice filială a Bibliotecii Municipale

Cine poate beneficia de cardul de acces la bibliotecă?

Cardul de acces se eliberează pentru persoanele care au viza de reşedință (domiciliu) în municipiul Chişinău și permite împrumutul la domiciliu şi frecventarea sălilor de lectură:

Persoanele minore obțin cardul în baza buletinului de identitate al unuia din părinţi sau al unei persoane adulte (bunici, învăţători ș.a.).

Ce informații trebuie să prezint pentru a obține cardul de acces la bibliotecă?

Cardul de acces îl obțineți prezentând buletinul de identitate, oferind date de contact (adresa, telefon, email)instituția în care învățați sau lucrați și încheind un Acord cu biblioteca - 

Semnarea Acordului constituie actul juridic, prin care vă asumați răspunderile morale, materiale privind folosirea, păstrarea şi restituirea la termen a documentelor de bibliotecă împrumutate şi consultate, precum şi folosirea celorlalte bunuri materiale din bibliotecă. Acordul nu este valabil în lipsa semnăturii utilizatorului.

Devenind utilizator al bibliotecii sunteți obligat să anunțați modificările de adresă sau de identitate. Biblioteca garantează confidențialitatea informației.

Cum procedez dacă am pierdut sau deteriorat cardul de acces?

În caz de pierdere, deteriorare sau furt (sustragere) a cardului de acces, răspunderea revine titularului, care nu va mai beneficia de serviciile bibliotecii decât după eliberarea unui alt card, pentru care va achita contravaloarea acestuia în baza bonului de plată, eliberat de bibliotecar, pentru toate categoriile de utilizatori – 15 lei. Cardul de acces declarat pierdut, furat sau deteriorat se anulează. Perfectarea duplicatului cardului de acces, se va efectua doar în baza avizului de plată în numerar, eliberat de bibliotecă.

Pentru prima zi utilizatorii în cauză, vor primi acces provizoriu în bibliotecă.  

Cum păstrez cardul de acces la bibliotecă? 

Pentru prelunjirea termenului de utilizare, cardul de acces nu trebuie păstrat lîngă telefonul mobil, alte dispozitive electronice sau din metal care cauzează demagnetizarea lui.   

Cum procedez dacă am uitat cardul de acces acasă?

Puteți utiliza în continuare serviciile bibliotecii. Va trebui să prezentați un act de identitate, un alt document valabil sau ID-ul personal pentru a permite personalului să vă acceseze contul.

Un părinte sau un garant al unui copil indicat în fișă poate utiliza serviciile de bibliotecă pentru copil după prezentarea unui permis de conducere actual valabil sau a unui ID personal pentru a permite personalului să acceseze contul copilului.

Când expiră cardul de acces la bibliotecă?

Cardul de acces la bibliotecă trebuie să fie actualizat în fiecare an pentru a împrumuta documente sau pentru a accesa calculatoarele bibliotecii.

Vă rugăm să solicitați data expirării cardului de bibliotecă în orice filială sau verificați accesând contul dvs.personal din OPAC la adresa opac.hasdeu.md, atunci când vă conectați cu loginul și parola personală. Dacă avem adresa dvs. de e-mail, veți primi un e-mail care vă anunță când se apropie data de expirare a cardului.

Pentru a actualiza cardul vizitați orice filială a Bibliotecii Municipale, telefonați la biblioteca voastră, nu este necesar să solicitați un nou card.

Ce servicii sunt disponibile în baza cardului de acces la bibliotecă?

  • Rezervarea și împrumutul documentelor în sala de lectură și la domiciliu;
  • Informarea privind data de returnare a cărților și amenzile și prelunjirea termenului de împrumut
  • Utilizarea echipamentelor din bibliotecă
  • Participarea la serviciile de instruire
  • Participarea la evenimentele organizate de bibliotecă