Club de lectură „Forzaț”
Clubul de lectură FORZAȚ a fost lansat pe 30 iunie, 2023 în cadrul Colocviilor de vară, care își propune să aducă spre discuție probleme profesionale, pornind de la lectura cărților de specialitate sau cărți care nu fac parte neapărat din domeniul biblioteconomic, dar pot să inspire, să ofere modele pentru activitatea bibliotecarilor.
De ce FORZAȚ?
Clubul de lectură FORZAȚ înseamnă, conform definiției DEX „foaie dublă de hârtie groasă, albă sau colorată, care face legătura dintre blocul de carte și scoarțe” și metaforic ar însemna că acest club are drept scop să conecteze și să adune bibliotecarii BM pentru a împărtăși idei și experiențe obținute prin lecturi.
„ZAȚ”, ne sugerează că participanților clubului le este asigurată o atmosferă degajată, fiind invitați să sorbească cafeaua și să discute despre cartea citită.
Când și unde?
Clubul de lectură FORZAȚ este organizat în ultima zi de joi după-amiază a fiecărei luni. Ședințele durează o oră sau o oră și jumătate, iar fiecare participant(ă) este binevenit(ă) să propună spre discuție din cartea citită un text (capitol, paragraf etc.) care i-a plăcut sau trezit nedumeriri, o întrebare sau o idee pe care să vrea să o discute, astfel încât conversația să fie benefică. Partea bună este că oricine din echipa BM poate participa, indiferent de funcție, experiență, preocupări de lectură.
În fiecare ședință va fi anunțat titlul cărții care va fi propusă spre ulterioara discuție.
Curiozitatea, interactivitatea sunt ingredientele principale ale acestui club.
ȘEDINȚE
Cultura serviciilor superioare
| Prima ședință Prima ședință a clubului s-a desfășurat la Centrul Municipal de Tineret, astfel încât gazda a făcut o prezentare a ofertei acestuia bazate pe cele trei servicii primordiale: Voluntariat, Cluburi de interese (lectură, pictură, limbi, chitară, dans, educație juridică) și Programe de dezvoltare personală. Pentru prima ședință a fost propusă cartea Cultura serviciilor superioare, de Ron Kaufman. Prezentă la eveniment Angela Cutasevici, viceprimar, a apreciat valoarea cărții, care este una motivațională, cultural și profesional. Mai multe detalii aici |
Cultura serviciilor superioare
| Ședință a II-a În cadrul primei ședințe s-au analizat primele șase componente ale arhitecturii serviciilor superioare, așa cum le propune Ron Kaufman în cartea Cultura serviciilor superioare: limbajul comun în întreaga instituție, viziunea captivantă, recrutarea eficientă, îndrumarea, comunicarea creativă, recunoașterea și recompensarea motivantă, iar în cadrul ședinței curente s-a vorbit despre vocea clientului, măsurarea şi evaluarea serviciilor, procesul de îmbunătăţire a serviciilor, recuperarea clienţilor şi garantarea serviciilor, etalon, modele de urmat. Mai multe detalii aici |
Client o dată, client mereu
| Ședința a III-a Cartea „Client o dată, client mereu”, autor Chris Daffy Rezumat Client o dată, client mereu este bestsellerul unui specialist în domeniul serviciilor pentru clienţi. Cartea oferă idei şi sfaturi uşor de înţeles şi de aplicat, bazate pe experienţa de 30 de ani în marketing, vânzări şi management a autorului. Chris Daffy scrie într-un mod antrenant şi creativ, organizându-şi materialul în funcţie de câteva concepte-cheie pe care le grupează sub numele glumeţ „Legile lui Daffy“. El renunţă la orice jargon şi vorbeşte pe limba tuturor, fiindcă serviciile pentru clienţi nu înseamnă pentru el doar o strategie în afaceri, ci şi un raport interactiv şi reciproc profitabil.
|
Client o dată, client mereu
| Ședință a IV-a În şedința de astăzi, s-a discutat cartea Client o dată, client mereu de Chris Daffy. Aspectele elucidate au fost: pentru o relație calitativă bibliotecar-cititor angajații instituției trebuie valorificați astfel încât să aibă moralul ridicat, o stare generală de bine, serviciile trebuie să fie menținute - continuitatea acestora este un semn de performanță, dar, totodată, se necesită a fi actualizate în permanență, pentru a se asigura componenta noului. S-a vorbit foarte mult despre feedbackul negativ, de care instituția de asemenea are nevoie şi de modalități de comunicare deschisă cu cititorul. Preocuparea noastră rămâne în continuare aceea de a fideliza utilizatorul şi de a-i crea o experiență unică la bibliotecă. Mai multe detalii aici.
|
Transformare digitală
| Ședința a V-a În şedința de astăzi, s-a pus în discuție cartea Transformarea digitală: Cum să-ți regândești afacerea în era internetului de David L. Rogers, expert în domeniul strategiei digitale și profesor la Columbia Business School.
|
Transformare digitală
| Ședința VI-a Campusul Competențelor În şedința de astăzi, s-a pus în discuție cartea Transformarea digitală: Cum să-ți regândești afacerea în era internetului de David L. Rogers, expert în domeniul strategiei digitale și profesor la Columbia Business School. |
Cum să le spunem povești copiilor
| Ședința VII-a În ședința Clubului de lectură FORZAȚ, s-au încins discuții și dezbateri în baza volumului Cum să le spunem povești copiilor: Ghid practic pentru a deveni un bun povestitor de Joseph Sarosy, Silke Rose West, ca rezultat concluzia finală a fost că poveștile sunt atemporale, iar arta de a spune povești copiilor este un instrument educativ fundamental prin care punem în practică teoria minții.
|